Kancelaria Notarialna - Katarzyna Rożyńska-Terman - Rumia

Kancelaria oferuje profesjonalną obsługę w zakresie dokonywania wszelkich czynności notarialnych - czynności, którym strony są obowiązane lub pragną nadać formę notarialną.
Zgodnie z treścią art. 79 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2008 r., nr 189, poz. 1158) Notariusz dokonuje następujących czynności:
1) sporządza akty notarialne;
1a) sporządza akty poświadczenia dziedziczenia;
2) sporządza poświadczenia;
3) doręcza oświadczenia;
4) spisuje protokoły;
5) sporządza protesty weksli i czeków;
6) przyjmuje na przechowanie dokumenty, pieniądze i papiery wartościowe;
7) sporządza wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów;
8) sporządza, na żądanie stron, projekty aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
9) sporządza inne czynności wynikające z odrębnych przepisów.

Notariusz jest obowiązany zachować w tajemnicy okoliczności sprawy, o których powziął wiadomość ze względu na wykonywane czynności notarialne. Obowiązek zachowania tajemnicy trwa także po odwołaniu notariusza. Obowiązek zachowania tajemnicy ustaje, gdy notariusz składa zeznania jako świadek przed sądem, chyba że ujawnienie tajemnicy zagraża dobru państwa albo ważnemu interesowi prywatnemu. W tych wypadkach od obowiązku zachowania tajemnicy może zwolnić notariusza Minister Sprawiedliwości. Notariusz jest obowiązany zachować w tajemnicy okoliczności sprawy, o których powziął wiadomość ze względu na wykonywane czynności notarialne. Obowiązek zachowania tajemnicy nie dotyczy informacji udostępnianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1505, z późn. zm.2)) - w zakresie określonym tymi przepisami.

Opłaty
Notariusz przy wykonywaniu czynności pobiera wynagrodzenie, którego stawka maksymalna określona jest w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004r. w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej (Dz. U. z 2004 r., nr 48, poz. 1564), a także pobiera należne podatki i opłaty sądowe, których wysokość zależy od przedmiotu, rodzaju i wartości umowy.

Szczegóły strony www.notariusz-rumia.pl:

Tytuł: Kancelaria Notarialna - Katarzyna RoĹźyńska-Terman - Rumia
URL: www.notariusz-rumia.pl
Słowa kluczowe: Notariusz Katarzyna RoĹźyńska-Terman - Kancelaria Notarialna Rumia, odpisy, notariusz Rumia, spisywanie protokołów, wypisy, weksle, poświadczanie dokumentĂłw, akty notarialne, sporządzanie aktĂłw notarialnych
Kategorie:
Adres: ul. Dąbrowskiego 29
84-230 Rumia
Telefon: 583508740
Data dodania: 19 09 2010
Link nie działa/spam ?

Komentarze:

Dodaj swój komentarz »

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

• Ubezpieczenia, polisy, obliczanie składki

Ubezpieczenia, polisy, obliczanie składki »

Specjalistyczny portal ubezpieczeniowy – ubezpieczenia obowiązkowe OC adwokatów - porównanie składki ubezpieczenia, warunków ubezpieczenia oraz fizyczne dokonanie zakupu polisy. Intencją autorów jest stworzenie portalu informacyjnego, o ubezpieczeniach, dla wszystkich tych,

Data dodania: 19 07 2010 · szczegóły wpisu »
  • Kancelaria Notarialna Bydgoszcz

Kancelaria Notarialna Bydgoszcz »

Notariusz dokonuje następujących czynności:

•sporządza akty notarialne, w tym umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy zamiany, umowy spółek kapitałowych, testamenty i inne;
    •sporządza akty poświadczenia dziedziczenia;
    •sporządza po

Data dodania: 21 04 2011 · szczegóły wpisu »
  • kancelaria adwokacka

kancelaria adwokacka »

Zapraszamy na stronę kancelarii adwokackiej, oferującej pomoc klientom indywidualnym jak i przedsiębiorcom, instytucjom publicznym i samorządowym m. in. w zakresie prawa cywilnego, prawa karnego, prawa administracyjnego, doradztwa podatkowego. Gwarantujemy naszym Klientom bezwzględne

Data dodania: 07 06 2011 · szczegóły wpisu »
  • Kancelaria Notarialna w Przeworsku

Kancelaria Notarialna w Przeworsku »

Kancelaria notariusza Marcina Jakuba Raby mieści się w Przeworsku na pierwszym piętrze budynku połoĹźonego przy ulicy Lwowskiej 8. Obiekt połoĹźony jest w odległości 50 metrĂłw od siedziby Sądu Rejonowego.W celu dokonania czynności notarialnej naleĹźy skontaktowaÄ

Data dodania: 07 12 2011 · szczegóły wpisu »
  • Kancelaria Notarialna Katowice

Kancelaria Notarialna Katowice »

Serdecznie zachęcamy do korzystania z usług kancelarii notariusza Pana Adama Robaka, zlokalizowanej w Katowicach. Notariusz wykonuje wszystkie procedury notarialne, do jakich zobowiązuje go prawo. JeĹźeli potrzebujesz więc sporządzenia aktu notarialnego, zaświadczeń, czy teĹ

Data dodania: 11 12 2011 · szczegóły wpisu »
  • Adwokat Berlin Niemcy - radca prawny Niemcy, Berlin, Adwokat Niemcy

Adwokat Berlin Niemcy - radca prawny Niemcy, Berlin, Adwokat Niemcy »

Adwokat Radca prawny Berlin, Adwokat Niemcy
    Kancelaria adwokacka Dr. Schulte i wspólnicy w Berlinie działa na niemieckim rynku prawnym już od ponad 15 lat. Specjalizuje się ona w przepisach prawnych niemieckiej ustawy prawa bankowego, prawa lokat kapitałowych, przepisów prawa

Data dodania: 23 11 2012 · szczegóły wpisu »
  • Kancelaria Notarialna Zuzanna NiedĹşwiedĹş – Notariusz we Wrocławiu

Kancelaria Notarialna Zuzanna NiedĹşwiedĹş – Notariusz we Wrocławiu »

Kancelaria Notarialna Zuzanny Niedźwiedź zapewnia kompleksową obsługę osób fizycznych, podmiotów gospodarczych, grup kapitałowych, spółek handlowych w zakresie wymaganym przez przepisy prawa a także Funduszy Inwestycyjnych, Funduszy Inwestycyjnych Zamkniętych Akty

Data dodania: 15 09 2014 · szczegóły wpisu »
  • Irla Walczewski notariusze | notariusz w Krakowie

Irla Walczewski notariusze | notariusz w Krakowie »

Irla Walczewski notariusze | Notariusz w Krakowie | Kancelaria gwarantująca wysoki standard obsługi prawnej, profesjonalizm oraz indywidualne podejście. Zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie notariusz jest powołany do dokonywania czynności, którym strony

Data dodania: 03 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Notariusz

Notariusz »

Notariusz Ewa Czabaj-Czarkowska jako osoba zaufania publicznego dokonuje czynności notarialnych zgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa przy zachowaniu zasad etyki zawodowej, zapewniając tym samym stronom bezpieczeństwo obrotu prawnego.
    Notariusz lub pracownicy Kan

Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Kancelaria Notarialna Anna Daniuk, Agnieszka Matusiak-Sylla

Kancelaria Notarialna Anna Daniuk, Agnieszka Matusiak-Sylla »